المان هایی که می توانند در تشکیل هویت برند نقش داشته باشند

سه شنبه 2 ارديبهشت 1399
16:17
امیرحسین

المان هایی که می توانند در تشکیل هویت برند نقش داشته باشند



1) نام برند

نام برند اولین المان و بخشی است که یک برند دارد. این المان جزیی انکارناپذیر از اجزای برند می باشند و نمی توان برندی را متصور شد که برای خودش نامی نداشته باشد! نام برند در صورتی که به خوبی تبلیغ شود حتی می تواند با محصولی که شرکت دارنده این برند تولید می کند هماهنگ شود و این نام با این محصول عجین گردد! به عنوان مثال در صورتی که یک برندی باشد که یک محصولی را (مثلا جوراب) تولید کند؛ در صورتی که این برند به خوبی بازاریابی شود؛ نام این برند با این محصول عجین می شود به گونه ای که هنگامی که نام این برند را می شنویم؛ به یاد جوراب می افتیم!

2) لوگو

المان بعدی، "لوگو" (Logo) نام دارد. لوگوی یک برند همان نمادی است که شما با دیدن آن به یاد برند می افتید. لوگو نیز یکی از المان های مهم و اساسی در برندها می باشد که برای برند اهمیت حیاتی دارد. به همان مثال نایک برمی گردیم. در این برند، شما می توانید در تبلیغاتی که برای این برند می شود، به راحتی لوگوی نایک را تشخیص دهید و این لوگو می تواند همان تاثیری را بر شما داشته باشد که نام این برند بر شما دارد. برخی از مثال های دیگر برای لوگوی برند شامل اپل، مرسدس بنز، پپسی و غیره می باشند.

3) وب سایت (URL) مربوط به برند

یکی دیگر از المان های مربوط به برند که معمولا به آن توجه کمی می شود؛ آدرس مربوط به وب سایت شرکت است. بله! درست متوجه شده اید!  URL مربوط به وب سایت شرکت هم می تواند یکی از اجزای برند محسوب می شود و در برخی از موارد حتی می تواند دارای اهمیت زیادی هم باشد. آدرس اینترنتی وب سایت برند را می توان جزئی از هویت برند به حساب آورد. در صورتی که مشتریان آدرس وب سایت برند را بشناسند؛ به وب سایت آن سر می زنند و همین موضوع می تواند منجر به این شود که از محصولات آن خرید کنند. برخی از برندهایی که دارای URL های شناخته شده می باشند شامل Google، Amazon و Hotwire می باشند.

4) رنگ

یکی دیگر از المان هایی که با هویت برخی از برندها ترکیب می شود؛ رنگ است. به عنوان مثال، رنگ قرمز با برند کوکا کولا ترکیب شده است، رنگ آبی با برند تیفانی ترکیب شده است و رنگ طلایی با برند مک دونالد ترکیب شده است.

5) خطوط موجود در اشکال

این خطوط نیز می توانند در برخی از موارد به عنوان المان های کاربردی و در نهایت اجزای برند مورد استفاده قرار بگیرد. این خصوط می توانند در اذهان مشتریان نقش ببندند به گونه ای که با دیدن این خطوط، این مشتریان همواره به یاد شکل و شمایل برند مورد نظر بیفتند. استفاده کردن از این خطوط می تواند برای برندها مزیت های زیادی داشته باشد. وجود چنین خطوطی در طرح برند همچنین منجر به این می شود که یک ارتباطی میان برند و مشتریان ایجاد می شود.

6) شکل

المان "شکل" هم می تواند یکی دیگر از المان های تشکیل دهنده هویت برند باشد. شکل محصولاتی که یک شرکت تولید می کند می تواند تبدیل به بخشی از هویت برند شود. این المان در بسیاری از موارد می تواند در تعریف کردن برند تاثیر زیادی داشته باشد. برخی از برندها سعی می کنند از اشکال متمایزی برای جلب کردن نظر مشتریان استفاده کنند. به عنوان مثالی در این زمینه می توان از برند اتوبوس های ولکسواگن (Volkswagen Buse) نام برد.

7) تصویرهای گرافیکی

تصویرهای گرافیکی برندها نیز می توانند یکی دیگر از المان های مهم تشکیل دهنده برند باشند. تصویری که برند شما در شبکه های اجتماعی و همچنین وب سایت های مختلف در سطح اینترنت از آن استفاده می کند می تواند به ارتقای هویت برندتان کمک شایانی بکند. در حقیقت این تصویرهای گرافیکی که در لوگوی اصلی برند بکار می روند، حتی می توانند نشان دهنده فرهنگ سازمانی شرکت شما هم باشند. مشتریان با دیدن این تصاویر می توانند درکی از برند شما داشته باشد و به طور کلی این تصاویر می توانند نشان دهنده فرهنگی باشند که شرکت شما و برند شما دارد. بنابراین بخش های گرافیکی می توانند المان مهمی در هویت برند باشد.


[ بازدید : 110 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مفاهیم و اصول برندینگ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]