8 توصیه مفید که به شما در زمینه برندینگ کمک می کنند

سه شنبه 26 فروردين 1399
16:03
امیرحسین

1) توجه کنید که مردم چگونه به شما نگاه می کنند

یکی از مهم ترین نکته هایی که در پروسه برندینگ باید به آن توجه داشته باشید این است: وقتی که یک برند شخصی را برای خودتان ایجاد می کنید، باید به این نکته توجه کنید که دیدگاهی که دیگران نسبت به برند شما دارند، یکی از مهم ترین موضوعات است. در حقیقت دیدگاه دیگران نسبت به برند شما و آن گونه که برند شما را می بینند؛ مهم ترین و کلیدی ترین نکته ای است که در پروسه برندینگ باید به آن توجه داشته باشید. بنابراین، برای ساختن و رشد دادن برندتان، اولین کاری که باید بکنید این است که بدانید که مردم درباره شما و برند شما چگونه فکر می کنند. برای این که بدانید که دیگران درباره شما و برندتان چگونه فکر می کنند می توانید نام برند خودتان را در وب سایت هایی مانند وب سایت گوگل سرچ کنید و یا این که می توانید از گروهی از دوستانتان (که فکر می کنید با شما صادق هستند) بپرسید که از شما یک تحلیل صادقانه انجام دهند. همچنین می توانید از آن ها بخواهید که یک تحلیل کاملی را از طرف شما از نظر دیدگاه افراد مختلف از برندتان داشته باشند.(که مخصوصا انجام این کار خیلی موثر است). در نهایت باید کاری کنید که دیدگاهی که مشتریان بالقوه نسبت به شما دارند تغییر پیدا کند. در صورتی که چنین نکنید، با مشکل مواجه خواهید شد به این دلیل که همان طور که اشاره شد، برند چیزی است که مرتبط با دیگران می باشد و با آن ها مرتبط است. نیازی نیست که آن را برای خودتان ایجاد کنید. هدف از ایجاد یک برند این است که مردم آنرا قبول کنند نه خود شما!

2) پلتفرم آنلاین خودتان را بسازید

یکی دیگر از کارهایی که در این زمینه می توانید انجام دهید این است که پلتفرم های آنلاین خودتان را (منظور این است که وبلاگ ها و یا وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی؛ که همگی به شکل آنلاین هستند) را بسازید. با ایجاد کردن این روش، می توانید در بالا بردن کیفیت برندینگ تاثیر مثبت داشته باشید. شما می توانید برای این کار از شبکه های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام، فیسبوک و یا لینکدین هم استفاده کنید. شما برای این کار حق انتخاب های زیادی دارید. می توانید شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که به درد کارتان می خورد. یکی از نکته های مهمی که به هنگام آغاز کردن پلتفرم های آنلاین مرتبط با برندتان باید درنظر داشته باشید این است که نباید انتظار داشته باشید که همه چیز به شکل ایده آل شروع شود؛ کار خودتان را از هر نقطه ای که قرار است؛ شروع کنید و نهایتا همه چیز حل خواهد شد. به هنگام برپایی این پلفترم ها، باید درنظر داشته باشید که:

- سعی کنید این کار را با دقت و به درستی انجام دهید: انجام دادن این کار بدون دقت می تواند ضربه های جبران ناپذیری را به اعتبار برند شما بزند.

- صدای واحدی داشته باشید (منظور این است که در تمام پلتفرم ها یک چیز را بگویید) به عنوان مثال، در شبکه فیسبوک و شبکه اینستاگرام  وشبکه توییتر و غیره، تمام یک حرف را بزنید.

- در تمام بخش ها، ایمیل خودتان را ارایه کنید. این کار باعث می شود تا راه های ارتباطی که مردم بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند؛ تقویت شود و ارتباط گیری با شما آسان تر شود.

- سعی کنید طراحی را به شیوه ای به یاد ماندنی و منحصر به فرد: هرچقدر که بتوانید به شیوه ای منحصر به فردتر این کار را انجام دهید؛ گوی سبقت را از رقابی خود ربوده اید.

- هدف های خودتان را در این شبکه های اجتماعی و پلتفرم های آنلاین مشخص کنید. به درستی بیان کنید که هدف هایتان چیست.

- سعی کنید با مخاطبین و مشتریان از طریق این پلتفرم ها ارتباط برقرار کنید: سعی کنید به کامنت ها و نظراتی که دارند پاسخ دهید و با آن ها تعامل داشته باشید

3) سعی کنید در هر کاری که می کنید، موضوع برندینگ شخصی (personal branding) را درنظر داشته باشید

برندینگ شخصی باید تبدیل به بخش عمده ای از هر کاری که می کنید شود. باید در تمام بخش های زندگیتان اثر داشته باشد. برندینگ شخصی نه تنها در لباس هایتان، بلکه در هر رفتاری که می کنید و نوع ارتباطاتی که با افراد مختلف دارید باید تاثیر داشته باشید.

برند شما باید خودش را در چگونگی وبلاگ نویسی آنلاین شما نشان دهد. به عنوان مثال در صورتی که شما به یک کنفرانسی دعوت می شوید تا در این کنفرانس سخنرانی کنید، باید سعی کنید دقیقا همان فردی باشید که خودش را به صورت آنلاین معرفی کرده است. این موضوع خیلی مهم است به این دلیل که در صورتی که شما سعی کنید فرد دیگری باشید؛ این موضوع خودش را نشان می دهد!

4) ببینید چه ویژگی باعث می شود که مشتریان به برند وفادار باشند

سعی کنید تحقیق و بررسی کنید و ببییند که مشتریانتان به چه برندهایی از همه بیشتر وفادار می باشند. به این فکر کنید که برندهایی که مشتریان به آن ها وفادار مانده اند دارای چه ویژگی هایی می باشند. سپس، خودتان هم سعی کنید تا به عنوان برند همین ویژگی ها را داشته باشید. هرکدام از این برندها به دلیلی معروف شده اند و به دلیل مشتریان به آن ها وفادار مانده اند. این دلیل و ویژگی بدون تردید یک ویژگی مثبت است بنابراین سعی کنید تا از این ویژگی تقلید کنید و شما هم این ویژگی را در برندتان داشته باشید. در صورتی که شما چنین ویژگی را داشته باشید، می توانید انتظار داشته باشید کهمشتریان به برند شما نیز وفادار باشند. وقتی که چنین ویژگی هایی را پیدا کردید؛ سعی کنید تا بر اساس این ویژگی ها، کار را ادامه دهید به گونه ای که شرکتتان این ویژگی را داشته باشد. فراموش نکنید، تمام دارایی های شما (آن چه که مربوط به شرکت و سازمان است) و همچنین تمام ارتباطاتی که با شرکت ها و سازمان های مختلف دیگر دارید؛ باید همگی نشانه ای از برند شما را داشته باشند.

5) سعی نکنید تمام مردم با سلیقه های مختلف را راضی کنید!

یکی از مهم ترین نکته هایی که در برندینگ باید به آن توجه کنید؛ این است: شما هرگز نباید همه مشتریان را راضی کنید؛ در حقیقت چنین توانایی را هم ندارید! بنابراین سعی نکنید که برای همه، همه چیز باشید! باید یاد بگیرید تا بهترین برند ممکن را برای کاربران خاصی که مدنظر دارید فراهم کنید!این نکته خیلی مهم است. شما به عنون فردی که یک تجارتی دارد، نمی توانید هر کاری بکنید! این موضوع را باید به عنوان یک حقیقت قبول کنید! بنابراین نمی توانید بگویید که من سعی می کنم تمام افراد را راضی کنم چون چنین چیزی وجود ندارد و موفق نخواهید شد! بهتر است عده ای مشتریان را که به نظرتان مشتریان ثابت شما می باشند راضی کنید. از خودتان نترسید!

در طول این کار نباید از خودتان بترسید! از خودتان واهمه نداشته باشید! حتی اگر شما کاری می کنید که بسیاری از افراد راضی نیستند؛ باز هم از خودتان نترسید. بدانید که هدف شما این است که یک تجارت برای خودتان تهیه کنید و در این تجارت پیشرفت کنید؛ هدف شما این نیست که تمام افراد دنیا را راضی کنید!!!

6) سعی کنید ارزش ایجاد کنید

باید سعی کنید در هر کاری که می کنید، ارزش ایجا کنید. منظور این است که، به این فکر کنید که برای این که یک فرآورده خوبی ارایه کنید؛ نیاز به داشتن شرکت اپل ندارید. حتی بسیاری از فرآورده هایی که در شرکت های سطح پایین ساخته می شوند؛ برای مشتریان ارزش زیادی ایجاد می کنند. بنابراین سعی کنید که در کارتان ایجاد ارزش کنید و به این فکر نکنید که برای این که برای مشتریان ارزش ایجاد کنید؛ نیاز دارید تا فرآورده هایی ماورایی ایجاد کنید چون چنین تفکری درست نمی باشد. وقتی که می خواهید به ارزشی که قرار است اضافه کنید فکر کنید؛ از خودتان سوالاتی مانند سوالات زیر را بپرسید:

- چه چیزی قرار است باعث شود که فرآورده من، خدمات من و به طور کلی شرکت من از شرکت‌های دیگر متمایز شود؟

- قرار است شرکت و سازمان من چه ارزش هایی را ایجاد کنید و آیا این ارزش ها با ارزش هایی که بوسیله رقبای من ایجاد شده اند متفاوت می باشند؟

- این ارزش ها چه اثراتی بر روی احساسات مشتریان می گذارند؟

- آیا آن چه را که من برای مشتریانم تولید می کنم، و ارزشی که برایشان ایجاد می کنم، نسبت به قیمتی که من می پردازم، کافی است؟

- آیا برند من با ارزش هایی که قرار است ایجاد کنم همخوانی و هماهنگی دارد؟

7) سعی کنید با برندهای قوی ارتباط برقرار کنید

به طور کلی وجود "رقیب" در کار می تواند باعث پیشرفت ما و یا پسرفت ما شود. به عنوان مثال دو دانش آموز را تصور کنید که در یک کلاس درس می خوانند. دانش آموز اول، افرادی را به عنوان دوست انتخاب می کند که از نظر درسی از او پایین تر هستند. دانش آموز دوم، افرادی را انتخاب می کند که درسشان از او بهتر است. بدیهی است که دانش آموز اول نسبت به دانش آموز دوم از نظر تحصیلی پیشرفت کمتری می کند! این موضوع به این دلیل است که دانش آموز اول احساس می کند که نسبت به دوستانی که دارد (که با آن ها احساس رقابت داشته است) کمی ندارد و بنابراین می تواند با راحتی احساس کند که نیازی به درس خواندن بیشتر ندارد. اما اوضاع برای دانش آموز دوم متفاوت است. این دانش آموز به این دلیل که در کنار افرادی قرار گرفته است که از نظر تحصیلی از او بالاتر هستند؛ احساس می کند که برای بالا کشیدن خودش و قرار گرفتن در سطح آن ها، نیاز به تلاش بیشتری دارد. بنابراین سعی می کند تا بیشتر از گذشته تلاش کند. این وضعیت برای شرکت ها هم وجود دارد. برند شخصی شما، وقتی که با برندهای دیگر ارتباط دارید؛ ممکن است تقویت شود  و یا تضعیف گردد. بنابراین سعی کنید برای ارتباط گرفتن، برندهایی را انتخاب کنید که از برند شما قوی تر می باشند. این کار باعث می شود که سطح برند شما هم به همان اندازه بالا برود. بنابراین این نکته را درنظر داشته باشید که گشتن به دنبال برندهای بزرگ، باعث می شود که بالا بروید.

8) سعی کنید هوشیاری برند (brand awareness) خودتان را بالا ببرید

آخرین موردی که در این جا مورد بحث قرار می گیرد، مربوط به بالا بردن هوشیاری برند می باشد. شما برای این که هوشیاری برند خودتان را بالا ببرید؛ نیاز به استفاده از تکنیک های مختلفی دارید به عنوان مثال می توانید برنامه بازگشتی  (referral program) برای خودتان ایجاد کنید و یا این که سعی کنید اینفوگرافیک ایجاد کنید و از آن ها در جهت افزایش هوشیاری برند کمک بگیرید و یا این که سعی کنید در شبکه های اجتماعی فعال تر شوید و در این شبکه ها رقابت هایی ایجاد کنید و غیره.

[ بازدید : 109 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مفاهیم و اصول برندینگ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]