برندینگ بعد از کرونا با استفاده از اینستاگرام

سه شنبه 26 فروردين 1399
16:19
امیرحسین


به نظر می رسد که در دوران کرونا که مردم در خانه هستند؛ یکی از مهم ترین تکنیک هایی که می توان در اینستاگرام (و یا هر شبکه اجتماعی دیگری) از آن برای ارتباط گرفتن با مخاطبین و مشتریان استفاده کرد؛ تکنیک استفاده کردن از ویدیوها می باشد. به این دلیل که در دوران کرونا، مردم چون در خانه هستند؛ نسبت به روزگاری که در محیط کار بودند؛ برای تماشا کردن ویدوها وقت بیشتری داشتند. اما این یک قاعده کلی نیست و هر برندی، باید روش خودش را برای ارتباط گرفتن با مشتریان داشته باشد. ممکن است روشی که برای یکی از برندها کار می کند برای برندی دیگر کار نکند و یا این که ممکن است برای یک برند دیگر اصلا مضر و مخرب هم باشد! این روزها کاربران شبکه های اجتماعی به خصوص نسبت به آن دسته از مطالبی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد و می خواهد به آن ها بگوید که همه چیز خوب است و هیچ اتفاق بدی نیفتاده است و یا این که شدت و ضرر بیماری آن قدرها هم نیست و غیره، خیلی حساس هستند و اصلا چنین مطالب و محتوایی را دوست ندارند. بلکه آن ها دوست دارند تا پیام های تقویت کننده روحیه ببینند و مطالبی را بخوانند که روش ها و راه کارها مبارزه با این ویروس مرگبار را برای آن ها مشخص کرده است.

در این پست قصد داریم تا 5 توصیه را به برندها برای این که در این دوران که در زندگی و کار انسان ها به دلیل کرونا، تغییرات زیادی ایجاد شده است؛ بتوانند با استفاده از اینستاگرام، برندینگ خودشان را همانند روزهای قبل از کرونا ادامه دهند و با مخاطبین خودشان رابطه خوبی داشته باشند ؛ بکنیم.

1) از صحبت کردن درباره ویروس کرونا نترسید

برندها نباید از صحبت کردن درباره کرونا و اتفاقاتی که در پی آن افتاده است بترسند. آن ها باید بدون هیچ مشکلی و بدون حاشیه رفتن، این حقیقت را با مخاطبین خودشان از طریق اینستاگرام بیان کنند. چون چشم پوشی کردن از این واقعیت و طفره رفتن درباره آن موضوعی نیست که بتواند گرهی از کار کسی باز کند و این موضوع باید به شکل آشکار بیان شود. برندها برای این که کیفیت برندینگ خودشان را مانند گذشته داشته باشند؛ باید در وهله اول این حقیقت را بپذیرند و سپس سعی کنند تا این حقیقت را به مخاطبین هم بدون هیچ گونه مشکلی و به شکل مستقیم، بیان کنند. برندها باید به جای این که وانمود کنند که هیچ اتفاقی نیفتاده است و پست هایی از فرآورده های با ظاهر زیبا را در صفحه اینستاگرامشان بگذارند؛ باید سعی کنند تا بر اساس تغییراتی که انجام گرفته است پست بگذارند و حتما در پست های خودشان به این موضوع اشاره کنند تا کاربران و مشتریان هم احساس نزدیکی با برند کنند. در واقع در چنین شرایطی مشتریان و کاربران احساس می کنند که برندها آن ها را دوست دارند و به فکر سلامتیشان هستند. بنابراین شما به عنوان برند می توانید محتوایی را بگذارید که شامل توصیه هایی برای چگونگی مبارزه با این بیماری و یا چگونگی سپری کردن دوران قرنطینه باشد تا به این شکل یک ارتباط بهتری را با آن ها برقرار کنید و کاری کنید که مشتریان بدانند که شما هم به فکرشان هستید.

2) از مخاطبین و مشتریان بپرسید که دوست دارند چه نوع محتوا و مطالبی را در آینده ببینند

یکی از مهم ترین روش های که می توانی با استفاده از آن در این روزهای کرونایی، میزان درگیر شدن مشتریان را حفظ کرد؛ این است که می توانید از آن ها سوالاتی درباره این که قرا است چه نوع محتوایی در آینده ببینند بپرسید. شما می توانید از آن ها سوال کنید که دوست دارند که درباره پیش گیری از کرونا و روش هایی که می توان از این بیماری پیش گیری کرد مطالبی را ببینند یا خیر. شما می توانید با استفاده از این روش میزان درگیر شدن مشتریان و مخاطبین را در کار افزایش دهید و پست های اینستاگرامی بگذارید که در آینده آن ها بتوانند بهتر از این پست ها استفاده کنند و نهایتا پست هایی بگذارید که میزان بازدیدکننده بیشتری داشته باشند. به عنوان مثال، می توانید از آن ها چنین سوالاتی بپرسید: "آیا دوست دارید تا در آینده پست هایی را درباره نحوه و چگونگی مبارزه با بیماری کرونا ببینید؟" و یا می توانید از آن ها سوال کنید که:" آیا مایل هستید در آینده پست هایی ببیند که در این پست ها نوشته شده است که چگونه روزگارتان را در قرنطینه بگذرانید؟"

سپس سعی کنید تا بر اساس پاسخ هایی که از این مشتریان و مخاطبین می شنوید؛ پست های خودتان را در آینده بگذارید. این کار باعث می شود که تعداد مخاطبینتان افزایش پیدا می کند و همچنین در صورتی که آن ها علاقه داشتند؛ می توانید در زمینه چگونگی گذراندن کرونا به آن ها کمک هایی هم بکنید.

3) سعی کنید ویدیوهای لایو بگذارید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید؛ این است که ویدوهای لایو بگذارید. این کار می تواند به شما کمک کند تا مخاطبین بیشتری را به خودتان جلب کنید. آمارها نشان داده است که میزان افرادی که از ویدوهای لایو اینستاگرام استفاده می کنند؛ در چند هفته اخیر به میزان 70 درصد افزایش یافته است! این به آن معنی است که استفاده کنندگان از ویدیوهای لایو در اینستاگرام نسبت به چند ماه گذشته (در زمانی که هنوز بیماری کرونا نیامده بود) تقریبا به میزان بیش از 1.5 افزایش پیدا کرده است. بنابراین در چنین شرایطی استفاده کردن از تکنیک لایو اینستاگرام می تواند به برندینگ شما کمک شایانی بکند.  در این ویدیوهای لایو می توانید درباره بحران کرونا صحبت کنید و یا این که می توانید درباره هر موضوع دیگری (چه مرتبط با محصولات و برندتان باشد و چه نباشد) صحبت کنید. فراموش نکنید که وقتی که می خواهید ویدیوهای لایو بگذارید؛ از قبل درباره موضوعی که قرار است در این ویدیو درباره آن بحث شود؛ صحبت کنید و از مشتریان و مخاطبین بخواهید تا نظراتشان را در این باره بدهند. چون این کار به افزایش میزان افرادی که ویدیوها را نگاه می کنند کمک فراوانی می کند و شما مشاهده کنندگان ویدیو را بیشتر می کند. سعی کنید هر چند وقت یک بار این کار را انجام دهید و به این روش با مخاطبین ارتباط بگیرید.

4) سعی کنید وضعیت مخاطبین را درک کنید

کرونا، اولین و عمده ترین دلیلی است که منجر به ایجاد شدن این وضعیت شده است. در حقیقت کرونا یک بحران بزرگی است که منجر به برهم خوردن نظم زندگی افراد شده است. ولی، به دلیل وجود کرونا، ده ها میلیون نفر در سراسر دنیا، که در حقیقت مریض هم نمی باشند؛ مشکلاتی پیدا کرده اند. از آن جایی که دولت های بسیاری از کشورها از مردمانشان درخواست کرده اند تا در خانه هایشان بمانند؛ بنابراین بسیاری از مردمی هم که به دلیل بیماری کرونا مریض نیستند و مشکلی ندارند؛ با مشکلات جدی اجتماعی و مشکلاتی مانند مشکل اضطراب و غیره مواجه شده اند. این روزها، والدین کودکان در خانه تبدیل به معلمان تمام وقت شده اند (به این دلیل که بسیاری از مدرسه ها در سراسر جهان تعطیل شده است و شاگردان مجبور شده اند تا به شکل آنلاین به کار تحصیل بپردازند) و همچنین بسیاری از افراد هستند که به دلیل ماندن در خانه، دچار تشویش و مشکلات روانی حاد شده اند. همچنین به دلیل وجود این بیماری، آمار افرادی که می خواهند خودکشی کنند هم بالا رفته است می توان گفت که دنیا در حال گذراندن روزهای سختی است. بنابراین برندها می توانند از اینستاگرام، این شبکه اجتماعی، استفاده کنند و با درک کردن این شرایط، به افراد کمک کنند که وضعیت سلامتیشان بهبود پیدا کنند. آن ها می توانند با استفاده از اینستاگرام با مخاطبین ارتباط بگیرند و در بهبود دادن این وضعیت کوشا باشند و به آن ها کمک کنند این دوران را راحت تر طی کنند.

5) سعی کنید حسن نیت خودتان را نشان دهید

این مورد از همه موارد قبلی مهم تر است. در صورتی که شما، به عنوان یک برندی که می خواهد با مخاطبینش ارتباط برقرار کند، بتوانید از ابزار اینستاگرام استفاده کنید تا حسن نیت خودتان را نشان دهید؛ مخاطبینتان از شما سپاس گذار خواهند بود. به عنوان مثال شما می توانید به عنوان یک شرکت و برند، بخشی از درآمد خودتان را به عنوان خیریه، به مراکز بیمارستانی که در آن بیماران کرونایی وجود دارند بدهید و کارهایی از این قبیل. این کاری است که بسیاری از برندها انجام داده اند به عنوان مثال، برند گوچی (Gucci) که دو هفته اخیر در اینستاگرامش صرفا درباره شستن دست ها و پست هایی درباره قرنطینه گذاشته است؛ 1 میلیون یورو به دولت برای مبارزه با کرونا کمک کرده است. این موضوع خیلی مهم است؛ نه تنها به این دلیل که یک برند این موقعیت را دارد که ارتباطات مثبت را با عموم مردم ایجاد کند؛ بلکه به این دلیل که برند با استفاده از اینستاگرام، می تواند تا میلیون ها فالوور داشته باشد و در صورتی که شما به عنوان یک برند، چنین کارهایی را انجام دهید؛ مخاطبین از شما یاد می گیرند و سعی می کنند تا آن ها هم به نوبه خودشان چنین کارهایی انجام دهند. همچنین در این صورت دیدگاهی که ان ها نسبت به شما پیدا می کنند نسبت به گذشته بهتر و بهتر می شود و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که هنگامی که این بحران به پایان رسید؛ میزان مخاطبین شما نسبت به گذشته افزایش زیادی داشته باشد.


[ بازدید : 87 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مفاهیم و اصول برندینگ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]