همه چیز در مورد برند شخصی (پرسونال برندینگ)

شنبه 14 دی 1398
10:34
امیرحسین

برند شخصی یا personal branding  چیست ؟

این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی واژه پرسونال برندینگ personal branding  یا برندسازی شخصی (برندسازی) یکی از دغدغه های افراد برای رشد کسب و کار و ایجاد شهرت شده است. اما تکنیک ها و استراتژی هایی در حوزه مدیریت و روانشناسی باید اتخاذ شود تا بهترین نتیجه را گرفت. تبلیغات هدفمند و ایجاد کمپین های مختلف و استفاده از تکنیک های مارکتینگ، همه خبر از رقابت کسب و کارها در این زمینه دارند.

در این میان مربیان و کوچ های مختلفی در زمینه بیزنس کوچینگ و لایف کوچینگ خدمات مفیدی را ارائه میدهند. جف بزوس بنیانگذار آمازون در این رابطه می گوید: “اگر می خواهید بدانید برند شخصی چیست، ببینید پس از ترک اتاق، افراد در مورد شما چه میگویند.”

اجازه بدهید واژه برند شخصی را با مثالی توضیح دهم. لطفا به کلمات زیر توجه کنید و به محض دیدن هر یک از آنها تصویری که در ذهن شما شکل می گیرد را مرور کنید.

ماشین

فوتبالیست

نوشابه

خواننده محبوب

تلفن همراه

با شنیدن اسم ماشین، کدام برند یا مارک خودرو در ذهن شما تداعی شد؟ آیا برندهایی مانند بنز، بنتلی، بی ام و و… در ذهن شما شکل می گیرد؟ با شنیدن نام فوتبالیست چی؟ فوتبالیست هایی مانند رونالدو، زیدان و…

شاید این مثال، یک دید کلی از پرسونال برندینگ به ما بدهد. اگرچه این واژه در ظاهر پیچیده و مشکل به نظر میرسد اما باید توجه داشت اگر اصول کلی مشتری مداری و اندیشیدن بجای مشتری را مد نظر بگیریم به نوعی برند شخصی خود را رشد داده ایم. بسیاری از دوره های مهندسی فروش و بازاریابی عصبی به ما کمک می کنند تا برند خود را در ذهن مشتری ماندگارتر کنیم تا محصول و خدمات ما را به رقیبمان ترجیح دهد.


اصلی ترین گام های ایجاد برند شخصی 

اگر قصد ایجاد یک برند شخصی قوی را دارید، در زیر ما اصلی ترین گام های ایجاد برند شخصی را جمع آوری کرده ایم که می توانید با مطالعه و عمل به آنها یک برند شخصی قدرتمند برای خود ایجاد کنید.این یک فرآیند یک شبه نیست و اهداف و خصوصیات برای همه متفاوت است. کل این فرایند را می توان به سه گام تقسیم کرد:

۱- ساخت یک برند اولیه

۲- ایجاد اعتبار برای برند شخصی

۳- کسب فرصت های تجاری

گام اول:ساخت یک برند پایه

یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید که صلاحیت های شما را تقویت کند.هنگامی که کسی به دنبال شماست باید حضور قوی شما را با محتوای تازه در حوزه تخصصتان ببیند. به منظور دستیابی به این هدف، شما باید:


پیدا کردن نتایج جستجو در مورد خود

قبل از شروع به ساخت یک برند شخصی، ابتدا باید بدانید در نتایج جستجو کجا قرار دارید. و دیگران وقتی به دنبال شما هستند چه چیزی را می بینند. آیا نتایج جستجو آنها را به یک مقاله از دوران دبیرستان شما در ۱۲ سال پیش که در وبلاگ خود گذاشته اید می رساند یا بهیک محتوای تازه و قوی در حوزه تخصصتان؟
در مورد چیزی که مربوط به خودتان پیدا میکنید نگران نباشید. قبل از اینکه بتوانید یک استراتژی مناسب برای برند شخصی ایجاد کنید، باید هرچیزی را که در وب در مورد شما وجود دارد را بدانید.

اکنون وقت آن رسیده است تا دارایی های خود را به نمایش بگذارید.شما می توانید شرح مختصری از برند شخصی و زندگی خود را بنویسید و از این بیوگرافی در پروفایل های شبکه های اجتماعی استفاده می کنید.زمانی را برای نوشتن در مورد اینکه چه کسی هستید و آنچه می خواهید از طریق برند شخصی خود برجسته کنید اختصاص دهید.
برای داشتن یک برند شخصی آنلاین ابتدا باید یک پایگاه قوی از سایت ها و پروفایل ها بسازید و سپس با حفظ محتوا در طول زمان آن ها را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.این شامل داشتن ترکیبی قوی از وب سایت های شخصی و پروفایل های شبکه های اجتماعی شامل توییتر،فیسبوک، پینترست،اینستاگرام،لینکدین و … می باشد.

بهینه سازی برندشخصی خود برای موتورهای جستجو

برای بهینه سازی سایت های موجود و پروفایل های شبکه های اجتماعی برای موتورهای جستجو و افرادی که به دنبال شما هستند نکات زیر را رعایت کنید.


۱- از نام کامل خود در تمام پروفایل ها و دامنه ها استفاده کنید.

۲- اطلاعات تمام پروفایل ها را به طور کامل پر کنید.

۳- در صورت امکان محل سکونت خود را وارد کنید.

۴- از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تخصصتان استفاده کنید.


گام دوم :ساخت اعتبار برای برند شخصی

از برند شخصی خود استفاده کنید تا بتوانید جایگاهی معتبر در نشریات و رسانه های اجتماعی داشته باشید. برای ایجاد اعتبار برای برند شخصی خود به موارد زیر عمل کنید.

۱- نوشتن مطالب مفید در زمینه فعالیتتان
۲- ارسال محتوا در روزها و ساعت های مناسب با توجه به موقعیت جغرافیایی خود
۳- استفاده از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری راحت تر محتوا
۴- ارتباط با افراد برجسته و موفق در حوزه تخصصتان،این ارتباط به تایید برند شخصی شما منجر می شود.
۵- بروز رسانی مرتب پروفایل های خود و ایجاد محتوای تازه برای سایت و وبلاگ خود
۶- کسب لینک از سایت های معتبر برای وب سایت یا نمایه شبکه های اجتماعی خود
۷- گسترش مخاطبین و نگه داشتن آن ها

گام سوم:کسب فرصت های تجاری با برندسازی شخصی

در بازار رقابتی امروز، داشتن یک برند شخصی قوی از الزامات می باشد.کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهمترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.با فعالیت در وب و شبکه های اجتماعی می توانید بسیاری از  فرصت های ناب تجاری را بدست بیاورید.



[ بازدید : 107 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مفاهیم و اصول برندینگ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]