همه چیز در مورد برند شخصی (پرسونال برندینگ)
برند شخصی یا personal branding چیست ؟
این روزها با گسترش شبکه های اجتماعی واژه پرسونال برندینگ personal branding یا برندسازی شخصی (برندسازی) یکی از دغدغه های افراد برای رشد کسب و کار و ایجاد شهرت شده است. اما تکنیک ها و استراتژی هایی در حوزه مدیریت و روانشناسی باید اتخاذ شود تا بهترین نتیجه را گرفت. تبلیغات هدفمند و ایجاد کمپین های مختلف و استفاده از تکنیک های مارکتینگ، همه خبر از رقابت کسب و کارها در این زمینه دارند.
در این میان مربیان و کوچ های مختلفی در زمینه بیزنس کوچینگ و لایف کوچینگ خدمات مفیدی را ارائه میدهند. جف بزوس بنیانگذار آمازون در این رابطه می گوید: “اگر می خواهید بدانید برند شخصی چیست، ببینید پس از ترک اتاق، افراد در مورد شما چه میگویند.”
اجازه بدهید واژه برند شخصی را با مثالی توضیح دهم. لطفا به کلمات زیر توجه کنید و به محض دیدن هر یک از آنها تصویری که در ذهن شما شکل می گیرد را مرور کنید.
ماشین
فوتبالیست
نوشابه
خواننده محبوب
تلفن همراه
با شنیدن اسم ماشین، کدام برند یا مارک خودرو در ذهن شما تداعی شد؟ آیا برندهایی مانند بنز، بنتلی، بی ام و و… در ذهن شما شکل می گیرد؟ با شنیدن نام فوتبالیست چی؟ فوتبالیست هایی مانند رونالدو، زیدان و…
شاید این مثال، یک دید کلی از پرسونال برندینگ به ما بدهد. اگرچه این واژه در ظاهر پیچیده و مشکل به نظر میرسد اما باید توجه داشت اگر اصول کلی مشتری مداری و اندیشیدن بجای مشتری را مد نظر بگیریم به نوعی برند شخصی خود را رشد داده ایم. بسیاری از دوره های مهندسی فروش و بازاریابی عصبی به ما کمک می کنند تا برند خود را در ذهن مشتری ماندگارتر کنیم تا محصول و خدمات ما را به رقیبمان ترجیح دهد.
اصلی ترین گام های ایجاد برند شخصی
گام اول:ساخت یک برند پایه
یک حساب کاربری آنلاین ایجاد کنید که صلاحیت های شما را تقویت کند.هنگامی که کسی به دنبال شماست باید حضور قوی شما را با محتوای تازه در حوزه تخصصتان ببیند. به منظور دستیابی به این هدف، شما باید:
پیدا کردن نتایج جستجو در مورد خود
بهینه سازی برندشخصی خود برای موتورهای جستجو
برای بهینه سازی سایت های موجود و پروفایل های شبکه های اجتماعی برای موتورهای جستجو و افرادی که به دنبال شما هستند نکات زیر را رعایت کنید.
۱- از نام کامل خود در تمام پروفایل ها و دامنه ها استفاده کنید.
۲- اطلاعات تمام پروفایل ها را به طور کامل پر کنید.
۳- در صورت امکان محل سکونت خود را وارد کنید.
۴- از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه تخصصتان استفاده کنید.
گام دوم :ساخت اعتبار برای برند شخصی
از برند شخصی خود استفاده کنید تا بتوانید جایگاهی معتبر در نشریات و رسانه های اجتماعی داشته باشید. برای ایجاد اعتبار برای برند شخصی خود به موارد زیر عمل کنید.
گام سوم:کسب فرصت های تجاری با برندسازی شخصی
در بازار رقابتی امروز، داشتن یک برند شخصی قوی از الزامات می باشد.کسب درآمد از شبکه های اجتماعی را می توان مهمترین رویدادی دانست که با توسعه شبکه های اجتماعی در جهان به وجود آمده و ترکیبی از فعالیت های اجتماعی مجازی یا بازاریابی و فروش آنلاین است. واقعیت این است که شبکه های اجتماعی و نفوذ هر چه بیشتر آنها در میان کاربران مختلف در تمام نقاط دنیا باعث شده است که این شبکه ها به ابزارهایی مناسب برای تبلیغات و تجارت الکترونیکی تبدیل شوند.با فعالیت در وب و شبکه های اجتماعی می توانید بسیاری از فرصت های ناب تجاری را بدست بیاورید.
[ بازدید : 107 ]