برند را با برندینگ اشتباه نگیرید!!

چهارشنبه 18 دی 1398
15:51
امیرحسین

شاید در نگاه اول با دیدن عنوان پست بگید که اینا چه فرقی با یکدیگر دارند؟ این دیگه چه عنوانی بود اما الان میخوام بهتون بگم که اگر چنین فکری میکنید سخت در اشتباه هستید ،لطفا قبل از ترک کردن وبلاگ متن زیر را بخوانید تا کامل متوجه حرف های بنده شوید

تفاوت برند و برندینگ چنین است: برند یک مقصد است، در حالی که برندینگ سفر یا نقشه راه است. درادامه  نخست این دو اصطلاح را تعریف میکنیم، سپس تفاوت‌های مهم  بین آن‌ها را بیان می‌کنیم.

برند چیست؟

برند نتیجه تمام تلاش‌هایی است برای برندینگ انجام داده‌اید. برند شما نشان می‌دهد که چه کسی هستید و تا چه اندازه در ذهن مخاطب جای دارید. مفهوم برند برای تقریباً تمام ارتباطات بازاریابی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد. برند این است که مردم چگونه شما را شناسایی، شناخته و به یاد می‌آورند.

برندینگ چیست؟

برندینگ به مجموعه فعالیت‌هایی که منجر به  برند شدن می‌شود گویند. این فرآیند شامل معرفی کردن شرکت یا محصول در بازار، ایجاد استراتژی برند، ایجاد هویت کلامی، طراحی هویت سازمانی یا هویت بصری، محتوای نوشتاری و تنظیم استانداردهای لازم برای برندی پایدار است.

هنگامی که برندینگ تکمیل شده باشد، بیشتر شرکت‌ها مجبور نیستند فرآیند برندینگ را برای حدود ۱۰-۲۰ سال یا بیشتر انجام دهند. در طول زندگی یک کسب و کار ۵۰ ساله، برندینگ شرکت تنها ۲-۳ بار در مجموع رخ می‌دهد.

هنگامی که برندی در ۲۰ سال گذشته اعتبار لازم را کسب نکرده است، ممکن است بار دیگر مجبور شود فرآیند برندینگ را انجام دهد. اگر شما محصولات جدید یا شرکت‌های جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اید، باید از فرآیند پراهمیت برندینگ به صورت مکرر استفاده کنید.

برند یک هدف است؛ برندینگ استراتژی است

ایجاد یک موقعیت در بازار، هدف است، این جایی است که می‌خواهید در آن پیشرفت کنید. به طور مشابه، برند جا یا موقعیتی در ذهن مشتریان شما است.

برندینگ از سوی دیگر، فرآیند چند مرحله‌ای برای تضمین موقعیت برند است که شامل راهبردهای کلیدی درباره عملیات فروش، تبلیغات، سازمان و فرهنگ توسعه تجاری است.

برند یک دارایی است؛ برندینگ سرمایه گذاری است

همانطور که اغلب بیان شده است، برندها ارزشمند‌ترین دارایی‌هایی هستند که شرکت‌ها  کسب و کارها دارند. به بیانی دیگر،، برند‌ها بیش از ۳۰ درصد از ارزش بازار را تشکیل می‌دهند.

سرمایه گذاری در برندینگ به زمان، پول و سایر منابع وابسته است که سازمان‌ها برای ایجاد یک برند استفاده می‌کنند. همچنین، سرمایه‌گذاری‌های عملیاتی و فرهنگی نیز در جهت تحقق وعده‌های برند و حمایت از ارزش آن از طریق برندینگ انجام می‌گیرد.

چرا درک تفاوت برند و برندینگ مهم است؟

همان‌طور که کسب و کارهای بیشتری به دنبال بازاریابی هستند، مهم است که تمایز بین برند و برندینگ را در نظر بگیرند. شما در بازار مورد هدف خود نخست درگیر با برندینگ هستید، در حالی که هدف نهایی شما برند شدن است. بنابراین، می‌توان گفت که پیش‌نیاز برند شدن، برندینگ اصولی و کارشناسی است.



[ بازدید : 101 ]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مفاهیم و اصول برندینگ است. | طراح قالب avazak.ir| با قدرت tinablog.ir
تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]