برند اسلامی چیست ؟
در حالی که جهان به یک بازار جهانی تبدیل می شود و خصوصی سازی ادامه می یابد، فشار شرکت ها و دولت برای تقویت موقعیت برندهای خود افزایش می یابد. ما تاکنون شاهد مناطقی مانند: بحرین، دوبی، هنگ کنگ، لندن، مالزی، سنگاپور و غیره بوده ایم که برای” قطب شدن” در یک مقیاس منطقه ای یا جهانی رقابت می کنند.
برندهای اصلی که در بخش خصوصی برای بازارهای خرده فروش و عمده فروش رقابت می کنند، با ادامه ی گسترش و سرمایه گذاری اسلامی به صورت دو رقمی سالانه، در این بازار نارس، بازیکن های بسیار بیشتری را جذب خواهد کرد، و اگر چه فعالیت برندسازی و بازاریابی تاکنون بسیار زیاد بوده است، انتظار می رود این امر طی پنج تا ده سال آینده رشد بیشتری یابد.
برندسازی و بازاریابی دولتی نیز رشد خواهد یافت به خصوص چون کشورهای مسلمان پیشرفته تر به تدریج فرصت هایی را برای کمک به مستمندان، تولید داروهای حلال، واکسنها و محصولات دارویی می بینند.
اکنون کشورهایی چون برونئی و مالزی گام هایی را رو به جلو در زمینه ی آزمایش، اعتبار دهی و استاندارد سازی چنین گروه محصولات برمی دارند و بازار حلال جهانی را تا حد زیادی برای بازاریابی تجاری – تجاری خواهند گشود و به شکوفایی خود ادامه خواهند داد.
بزرگ ترین شرط لازم برای برندهای اسلامی که می توانم ببینم، تولید شایستگی یا تجارت حرفهای نیست، بلکه مهارت ها و تکنیک های برندسازی و بازاریابی است. این یک خلاء آموزشی است که باید پرگردد این چشم انداز اکنون در کشورهای در حال توسعه در حال تغییر است و برندسازی و بازاریابی به تدریج مسیر را به سمت استراتژی سازمانی سوق می دهد.
مجریان اصلی متوجه می شوند که برندها سرمایه هایی هستند که می توانند ارزش دارایی های عینی خالص یک شرکت را چند برابر سازند و آنها باید به گونه ی مناسب در روند برندسازی و بازاریابی عمل نمایند، زیرا سرمایه هایی هستند که ارزش طولانی مدتی را فراهم می آورند.
[ بازدید : 503 ]